Björklöven svek, men JVM-hjältarna håller!

Hej alla... nu börjar det närma sig vardagslunken igen! =) Kan tänka mig att många har haft det skönt hemma med mycket god mat och många sköna kvällar hemma. Men nåt som är bra med att vardagen börjar igen är ju att det bli betydligt mer hockey =) Det gillar vi! 

Så avdelningen "Fokus: Huddinge" som jag startade upp förra gången. Jag såg lite av matchen mellan Huddinge och Björklöven och som vanligt jobbade Huddinge stenhårt på sin hemmaplan och gav inte några stora ytor åt lövenspelarna. 3-1 slutade matchen och nu har Boisen sex poäng upp till stockholmarna igen, tungt tungt! Men idag spelar Huddinge igen, mot ett på pappret starkare motstånd, nämligen Mora. Så jag hoppas verkligen Mora är taggade idag och nitar dit hemmalaget!  =) 

VM- Final ja! Småkronorna är ju klara för VM-final mot favoriterna Kanada på deras hemmaplan. Kan det bli mer spännande? Tror inte det! Men både Sverige och Kanada fick kämpa stenhårt för att klara sig till finalen. Sverige via 5-3 mot Slovakien efter en grym tredjeperiod av Sverige (underläge 1-2 inför tredje). Kanada fick det dock ännu svettigare mor Ryssland, 5-5 målet kom inte förrän det var fem sekunder kvar av tredje, Kanada kunde sedan avgöra bataljen genom straffar.

Finalen sänds i SVT kl 01.30 natten till Tisdag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0