börjar bli tjatigt detta nu... =/

jaha.. då var vi där igen... förlust i en måstematch på hemmaplan!! =/ Känns helt hopplöst nu! Vad ska kunna rädda Bois från att inte spela i Division 1 med Skövde IK och co nästa år!? Jo, ett mirakel!

Var själv inte på plats i Katrinhallen idag, men snackade med farsan som var där och han ansåg att det var Bois dåliga försvar som fällde Bois i denna matchen oxå. Tyvärr har ju Bois klassen sämre försvar än alla andra lag i allsvenskan. Och flytet framåt finns ju tyvärr inte där heller =/ Jag lider verkligen med gubbarna, för jag tycker verkligen Boisen är grymt mycket mer värda att få en chans till i allsvenskan än att Huddinge glider vidare på sitt bananskal med deras enorma publik !!! När man tänker så blir man nästan lite arg... Boispubliken har verkligen varit trogen och kommit till matcherna även om det gått trögt för laget, medans Huddinge har sina 400 pers, i Sveriges huvudstad dessutom, nästan pinsamt dåligt!! 

Men jag ger Bois en liten liten chans till, för om vi vinner mot Nybro hemma finns det en liten liten chans att vi grejar kontraktet (förutsätter att vi klarar kvalet =) . Om vi kollar lite på återstående matcher och spår lite om utgången.... Let´s see! 

Nybro (hemma) MÅSTE BLI 3 POÄNG
Almtuna (borta) Ok... räknar med 1 poäng här
Malmö (hemma) 3 Poäng till =)
Leksand (borta) blir nog tyvärr 0 här
Oskarshamn (hemma) spöklaget.. men 2 poäng iaf 
Borås (borta) motivation slår klass här.. 3 poäng! 
Västerås (hemma) seger blir svårt, men 1 poäng iaf! 
Växjö (borta) blir nog svårt här oxå... 0 tyvärr
Björklöven (hemma) vi är bra mot Löven, 3 poäng
Mora (borta) starka mot Mora oxå, 2 poäng 

Totalt 18 poäng enligt min drömplan ! Känns inte helt omöjlig men då måste pucken studsa Bois väg och backarna måste höja sig ett snäpp. Har kollat in Huddinges och Nybro spelschema och tycker dom har det betydligt tuffare!
 

Kommentarer
Postat av: Alexander

Jag tycker inte ens att du borde ta upp Huddinges publik, dina inlägg om det är mer pinsamt. Huddinges "400" åskådare, som var 900 (kanske 150 från Mariestad) förra söndagen, ställer upp precis lika mycket som Mariestads 1500 åskadare. Då borde ju Leksand och Malmö spela i Elitserien. BP och Örgryte borde inte få spela i allsvenskan i fotboll, om man skulle gå efter publiksiffror. Jag lägger ner tusentals kronor på mitt Huddinge (sovenirer, resor mm) och är lika mycket värd ett allsvenskt lag att titta på, precis som du känner för ditt lag. Tänk dig ett Huddinge med pubkiksnitt på 1500, då skulle laget säkert vara med i kampen om kvalserien till Elitserien. Vi kan inte tvinga folk att gå på hockey. Finns inte intresse för mer än dessa "400", ska man inte få spela hockey i allsvenskan då?

2009-01-19 @ 10:29:14
Postat av: rikard

Klart ni är värda eran plats om ni klarar er kvar, och jag har inte attackerat er som går på Huddinges matcher, snarare dom som inte gör det! Och okej, ni har ett snitt på 495 pers i år. 900 var inget annat än ett undantag denna säsongen. Det jag menade med inlägget är att det är ju roligare för allsvenskan ju mer folk som tittar på! Vet att inte Huddingesupportrar håller med om detta, men konstigt vore väl annars! Men som sagt, är inte mot er supportrar jag riktar kritiken!

2009-01-19 @ 14:20:34
URL: http://mbois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0