Uppehåll och återhämtning fram till nästa fight...

Bois spelar inte nästa match förrän 10 November då man möter Sundsvall på bortaplan. Skönt för gubbarna att få lite vila inför dom viktiga matcherna som kommer innan jul. Alla matcher är ju viktiga, men det känns som matcherna innan jul kommer vara avgörande för att få ett bra utgångsläge innan serieavslutningen framåt vårkanten. 

Om man ska sammanfatta första delen av säsongen har det väl varit både upp och ner, men jag tar med mig det som varit positivt och man kan inte ha för höga krav på en nykomling. Och många i laget har aldrig spelat i allsvenskan förut, så jag tycker Bois har gjort det riktigt bra så här långt. Bois har heller inte haft flytet med sig än, när det kommer blir det trepoängare istället för bara ett eller två. Några matcher jag tycker Bois borde fått bättre utdelning är bla mot Sundsvall i premiären, Malmö där dom var värda minst två pinnar, Borås som dom borde tagit alla tre och nu mot Löven som dom oxå borde bärgat alla poängen. Men det kommer, var så säker! ;) 

Är så underbart att se att Ronny och Johnsson håller även i Allsvenskan, något som jag tror många undrade innan säsongen, men nu har dom bevisat att dom håller hög allvsensk klass. Som även Åkerström och Zettergren gör. Och alla andra i laget blir bara bättre och bättre för varje match, och man lär sig av sina misstag som man brukar säga, det tror jag verkligen många har gjort i början av säsongen. Tålamod är ett bra ord, även om det går grus i maskineriet ibland är det bara att jobba på. Målet med denna säsongen är ändå att hänga kvar. Om Bois klarar det utan kval har dom gjort det grymt bra! Och då kan vi ha ett allsvenskt lag i Mariestad ett bra tag framöver!! 

Måste säga något om Troja oxå. Att dom var bra visste jag, men inte såhär bra! Men jag kollade deras interna poängliga nyss och upptäckte att det var bara tre (!) spelare som gjort mer än fem poäng. Dessa tre spelare har gjort 20 av Trojas 39 mål i allsvenskan, alltså över hälften av alla mål.  Om vi leker med tanken att dessa blir skadade, så kommer det slå väldigt hårt mot laget. Så jag är inte alls säker på att Troja klarar sig kvar i allsvenskan även om dom öppnat grymt starkt. Kom ihåg vem som sa det först ;) 

123Edblom, Pär    CE1411718
215Håkansson, DLW1431013
318Mårs, Olof        LW136410
490Persson, Mattias  LW14325

Kommentarer
Postat av: KenthL

Om du ser till Bois så har tre av våra spelare ansvaret för hälften av de 32 mål vi gjort. Alltså kommer vi också åka ur allsvenskan om nu Troja gör det av den anledningen.

2008-11-03 @ 21:15:26
Postat av: Rikard

Jo.. men inte så jag menade riktigt.. Tänkte mest på poängen och i andra hand målen. Om man skulle se det på ditt sätt så skulle Björklöven, Oskarshamn mfl också åka ut. Troja har ett stort glapp mellan topp-3 i interna poängligan till 4:an, nåt som inget annat lag har.

2008-11-03 @ 22:40:16
URL: http://mbois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0