Skitmatch, sponsrad av Metsä Tissue tillråga på allt

Vad ska man säga? Var längesen jag var så besviken på boisen, men på ett sätt är det ju inte överraskande att det kommer nån gång. Efter två hårda matcher mot Malmö och Leksand var Bois väldigt kraftlösa igår mot ett äckligt disciplinerat Oskarshamn som var så där retfullt säkra i avsluten. 

Kändes redan efter 2-0 att matchen skulle bli sådär tråkig och jobbig i Boisögon sett. Men jag gav inte upp hoppet helt förrän det stod 5-0 på tavlan faktiskt. Bois är ju ganska bra på att vända matcher tänkte jag, men igår var jag tydligen för optimistisk. 

Tyckte att efter första perioden så kunde det inte bli så mycket sämre, men ack så fel jag hade =/ Andra perioden var en katastrof och Oskarshamn kunde relativt lätt spring ifrån till klara 6-0. Tredje var en transportsträcka till 50/50-dragningen av speakern i princip, och när man inte hade nåt där att hämta där heller så var ödet ett faktum, en tung 12 mils lång resa hem till Jönköping i höstmörkret. Vem var bäst då? Nån var väl bra? Jaa.. den enda jag kommer på är faktiskt Tobbe Käll som fick vakta buren i tredje, han kunde ju inte varit så mycket bättre =). Okej, Wallin var bra oxå. Men annars var detta en skitmatch, och matchens bästa spelare fick dessutom skithuspapper som pris, säger ju allt!! 

Tack o hej... Nu spöar vi Borås !  

Appelgren om matchen: http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=1406737

Martin Wallin om matchen: http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=1406738

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0