Mariestad Bois - Malmö Redhawks 5-6 str.

Så var det dags för första STOR-laget i Katrinhallen. Och vem trodde att Bois skulle ha en chans egentligen. Även om jag är väldigt optimistisk när det gäller Bois så trodde jag inte på poäng denna dagen. Men så fel jag hade. Glömde ju helt av att vi har världens bästa Ronny och världens bästa Johnsson =) 

Vad var det bästa i matchen då? Det som sitter kvar i mitt huvud är Johnssons mål som Malmömålvakten inte reagerade på förrän det var för sent, som vanligt när Johnsson är i farten alltså. Men matchens lirare måste ändå varit Zettergren, han var som en jobbig hund som flåsade Malmöspelarna i nacken även fast dom bara skulle ner i egna sarghörnet och hämta pucken - i powerplay (!) Det säger väl det mesta hur jobbig han var. =) Känns som AIK gjort ett klantigt val att "släppa" Z inför denna säsongen, men jag klagar inte =) 

Att sen Bois vann skotten med 12-2 i andra perioden så känns det ju ännu bittrare att Bois bara fick en pinne från fighten, för boisen var faktiskt snäppet bättre denna kväll. Ok, en poäng var väl Redhawks värda, men inte mer! 

Jaja... Nu tar vi nya tag inför Leksand i Ejendals Arena. Känns som det mest kommer bli en lärorik match, för om Bois klarar av att skaka LIF i deras näste så är det en stor skräll. Men det blir inte tvåsiffrigt iaf, mitt tips är 6-2. Ronny och Torstensson målar. 

Tack o hej sålänge! 

Kommentarer
Postat av: KHbois

Kul med en mycket välskriven blogg om Bois! Hoppas den blir tätt uppdaterad, för jag kommer att titta in här ofta!

2008-10-11 @ 17:38:03
URL: http://bois-support.se
Postat av: Gustaf

Bra jobbat. Kul med fler som lägger ner tid och ork på Bois. Bra skrivet och jobba på. Jag kommer att fortsätta läsa din om du läser min s.k blogg... "mariestadbois.se"...



Kämpa på

2008-10-12 @ 14:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0