Retlig förlust mot AIK

Jag testade en ny taktik igår för att hålla mig uppdaterad om vad det stod i matchen. Att inte kolla alls! Och det funkade ju riktigt hyfsat fram till mitten av andra då jag inte kunde hålla mig längre. Det stod 0-0 länge, länge och jag riktigt såg hur puckarna ven kring AIK-målvakten och att AIK kom fort upp i banan med jobbiga kontringar. Stämde det bra? ni som var där och såg dramat. Kanske skulle försökt att inte kolla resultatet på hela matchen =) tror inte det blivit annorlunda men... 

Jaa.. men något kan man ju ta med sig från förluster som denna iaf. Bois var ju faktiskt med i allra högsta grad i två perioder, och enligt hemsidan så var Bois tom bättre och hade bud på många mål. Men det är ju just det där med målskyttet på vissa spelare. Man får inte så många gratislägen i allsvenskan, därför måste pucken in när lägena dyker upp. Jag vet, jag vet, lätt för mig och sitta här och säga! Jag skulle heller inte satt pucken i mål, om jag inte snubblat och fintat bort målvakten vill säga =) Ne, men grejen är ju att det finns inte några marginaler längre. OM Bois legat högre upp i tabellen skulle jag inte varit lika bekymrad om dom inte fått in pucken på ett tag. Men nu ligger vi bara en futtig poäng före jumbon Huddinge!! Då gäller det att leverara som det så fint heter! Någon hört om "Foppa" är sugen på comeback förresten!? "Sudden" är klubblös! Renberg då!? Skämtosido ... det är tufft nu! Men Bois ger aldrig upp, så nu tar vi Mora på söndag istället ... OK!? 

Appelgren om matchen

AIK:s tränare Roger Melin om matchen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0