Ännu en bortaförlust!

1-0 blev till 1-3 och så var den saken klar. "en hedersam förlust" som det står på hemsidan idag. Men grejen är ju att hedersamma förluster räknas inte i idrottens värld. Möjligen i schack eller curling, men så är det ju inga idrotter heller! 

Bois största problem är att för få kan göra mål i dagsläget. Enda som kan göra mål är Zettergren. Och det finns inte ett lag som bara kan leva på en spelare, för då är det inget lag, då är det en enmansshow. Johnsson som inledde hyfsat med målskyttet har svalnat helt! Ronny som brukar peta in några då och då har bara mäktat med 3 mål på 19 matcher. Det är verkligen upp till bevis för Johnsson, Ronny, Torstensson mfl från och med nu. Om inte övriga spelare börjar producera kommer det inte bli någon bortaseger! Och framförallt inget nytt kontrakt i allsvenskan!

Låter arg nu, det är jag inte, bara lite besviken eftersom jag vet hur bra gubbarna kan vara när dom spelar som ett lag och spelar för varandra. Då gör inte bara Zettergren mål, då kan vem som helst hänga dit den.

Men jag ger mig inte så lätt! Finns många matcher kvar att jobba sig in i kostymen än, men för varje förlorad match så blir det bara tuffare och tuffare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0