Vart är Tre Kronor på väg!?

Jag tittade delar av Sverige - Finland och nästan hela matchen idag mot ryssarna. Och vad ska man säga? Tre kronor är inte som det en gång varit. När jag var liten var varenda match i landslagströjan på liv och död. Och man var "inne" i matchen och kände nästan pulsen på spelarna genom tv-rutan. Nu ser jag hellre en match i allsvenskan mellan Almtuna och Sundsvall än en Tre Kronor-match. Det finns ingen spelglädje eller jävlaranamma i dagens Tre kronor. Det enda jag tyckte var skoj idag var att ryssarna har hittat sån spelglädje, det säger väl allt!? 

Det var snack i studion med Wikegård att han tyckte att B-Å Gustafsson borde avgå. Jag håller med! Något måste ju hända, det är ju som med ett klubblag, spelarna måste fatta att det är allvar! Och framför allt se något nytt och få ny gnista på isen. 

Tre Kronor tog endast en poäng i denna turnering. Sist och inte ens med i matchen mot varken Tjeckien eller Ryssland. Pinsamt! Har grymt högre krav på landslaget! 

Nu ser jag fram emot att se på JVM i Kanada (start 26 december) där Småkronorna ska försöka sno guldet från Kanadensarna. Det är förresten det största minnet jag har från landslagshockey den senaste tiden, jag tänker på JVM förra året, då var det riktig underhållning framför tv:n!

Matchfakta

 Ryssland - Sverige 6-2 (1-0, 2-0, 3-2) 

Mål SWE: Johan Åkerman, Jimmie Eriksson 
Mål RUS: Mikhnov, Tereshenko, Atyushov, Zaripov, Mozaykin, Kulyash 

Skott: 36-21
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0