Bois nollade på hemmaplan... igen!

Jahapp.. då var det dax igen. Senast Bois blev nollade på hemmais var mot Oskarshamn då matchen slutade 0-6. Denna gången stod Växjö för motståndet och resultatet skrevs till 0-4. Känns grymt tungt att Bois inte kan få till spelet och målen när det behövs som mest. Att spela 1-2 mot VIK borta är inget att snacka om, men 0-4 mot Växjö är ingen vidare hit, när vi bla spelat jämt mot Leksand, Björklöven och Malmö på hemmaplan.

Känns helt klart som att tåget går nu, och Bois är det enda laget som står kvar på perrongen och vinkar farväl. Nu är jag hård, men så är den bittra sanningen. Huddinge (två poäng mot Västerås idag) och Nybro (tre poäng mot Leksand idag!) som ligger snäppet före Bois i tabellen spelar jämt och vinner titt som tätt mot tippade topplag, medans Bois vinner var sjätte-sjunde match. Med enkel matematik så betyder det att division 1-platsen är vigd åt Boisen, tyvärr tyvärr! Jag har väldigt stort tålamod med Bois, men nu känns det som nåt extra måste hända för att trenden ska brytas. Ska Appelgren gå!? Nej, känns som han jobbar på rätt och vet mest och bäst om alla spelarna. Men det stora problemet är att laget fokuserar på fel matcher. Visst, klart man vill vinna alla matcher, men till vilket pris? Har många exempel på hur Bois förlorat hederligt på bortais, för att sedan matchen efter förlora hemma oxå. Om man sparat på några spelare på bortais för att fokusera helt på hemmamatchen tror jag betydligt fler poäng varit i hamn!

Till sist! Jag säger inte att Bois är dåliga i och med detta! Laget har gjort en riktigt bra säsong så här långt och överraskat både mig och många andra. Flytet har däremot inte varit på Bois sida. Det är en del av sanningen. Men det finns såklart endel andra. Det är ju de sidorna ledningen och laget måste försöka få rätsida på till slutet av säsongen. 

Blir med stor sannolikhet en fortsättning på detta.... ha de gött sålänge!

Kommentarer
Postat av: Nicke H

Låter iallafall inte som BOIS stil att "lägga sig" i vissa matcher och spela för fullt i vissa beroende på vilka man möter!

Bättre att ge allt i alla matcher än bara i en del.

Hellre falla med flaggan i topp och veta att man gett allt i alla matcher!

2008-12-14 @ 22:15:24
Postat av: Rikard

Jag håller med! Men det jag menade var ju att Bois måste nog göra så för att hålla sig kvar i allsvenskan. Men jag håller helt klart med om att det inte är BOIS stil att "lägga sig" i vissa matcher. Men jag vore gött att ha Bois i allsvenskan nästa år oxå, eller hur?

2008-12-15 @ 14:56:04
URL: http://mbois.blogg.se/
Postat av: Nicke H

Jo jag förstog resonemanget, men det är nog svårt att "ställa om" till ett sånt spelsätt nu, då krävs nog en ny tränare tyvärr!

Bättre att köra på som de gör nu och hoppas att det vänder både för Bois,,,,och de lagen över!



Självklart vore det skönt om vi kunde hålla oss kvar särskillt med tanke på alla skulder en del av de andra lagen i allsvenskan bär på....

2008-12-16 @ 12:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0